یزدفردا: ساکنان خانه‌ای در فلوریدا که سقفش با زباله فضایی سوراخ شده، از ناسا شکایت و درخواست غرامت بیش از 80 هزار دلاری کرده‌اند.

به گزارش یزدفردا: اسفندماه امسال زباله‌ای فضایی به سقف خانه‌ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد. حالا این خانواده آمریکایی از ناسا شکایت و بیش از 80 هزار دلار درخواست غرامت کرده‌اند.

18 اسفند (8 مارس)، جسمی با وزن حدود 700 گرم به سقف خانه‌ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد.

ناسا بعداً تأیید کرد این جسم بخشی از پالت بار باتری‌های استفاده‌شده‌ای بوده که سال 2021 به‌عنوان زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شده است.

شکایت 80 هزار دلاری از ناسا به‌خاطر سقوط زباله فضایی روی سقف خانه‌ای در فلوریدا

همان‌طور که گفته شد این خانواده آمریکایی ادعای خسارت بیش از 80 هزار دلار از ناسا کرده‌اند. علت این درخواست اصابت تکه کوچکی از زباله‌های فضایی ISS به سقف خانه آن‌ها در فلوریداست.

شرکت حقوقی Cranfill Sumner که موضوع را دنبال می‌کند، می‌گوید مشکل زباله‌های فضایی به موازات افزایش ترافیک فضایی جدی‌تر شده است و پاسخ ناسا می‌تواند الگویی برای نحوه رسیدگی به دعاوی آینده باشد.

بخشی از این زباله فضایی، به‌جای اینکه قبل از سقوط به زمین، هنگام ورود مجدد به جو، کامل سوخته شود، باقی مانده است. پسر این خانواده در لحظه برخورد در خانه بوده است. طبق گفته شرکت حقوقی، ناسا شش ماه فرصت دارد به این موضوع رسیدگی کند. این شرکت حقوقی می‌گوید: «موکلان من به‌دنبال جبران خسارت واردشده هستند؛ ازجمله استرس و تأثیر این رویداد بر زندگی‌شان.»

همچنین این شرکت حقوقی می‌گوید: «آن‌ها خوشحال‌اند که هیچ‌کس در این حادثه آسیب جسمی ندیده است اما ممکن بود چنین وضعیتی پیش بیاید و فاجعه‌ به بار بیاورد. این حادثه می‌تواند حتی به آسیب جدی یا مرگ بینجامد.»

ناسا هنوز درمورد این موضوع اظهارنظر نکرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا